SLOGAN

PEKERJA DI UTAMAKAN, ORGANISASI DI MAJUKAN

Monday, November 15, 2010

SUKAIM 2010 dalam sinar edisi Selangor dan KL

BANDAR BARU BANGI – Tujuh acara sukan dipertandingkan dalam Kejohanan Sukan Tahunan Amanah Ikhtiar Malaysia (AIM) (Sukaim) 2010 yang disertai kira-kira 500 atlet terdiri dari kakitangan AIM semenanjung serta tiga pasukan dari Sabah dan Sarawak.

Kejohanan yang diadakan di Institut Penilaian Negara (Inspen) Bangi selama dua hari merupakan kerjasama antara AIM dengan Koperasi AIM Berhad dalam usaha memupuk semangat kesukanan kakitangan AIM serta menerapkan semangat berkumpulan dalam satu pasukan.

Pengarah Program, Zahrul Azhar Masguti berkata, seramai 500 peserta terdiri dari kakitangan AIM dari Semenanjung Malaysia , Sabah dan Sarawak telah menyertai kejohanan yang diadakan selama dua hari.

“Terdapat tujuh acara dipertandingkan antaranya bola sepak, sepak takraw, badminton, bola tampar, bola jaring, carum dan dart yang mendapat sambutan menggalakkan dari peserta.

“Pada kejohanan berkenaan, Kontijen Wilayah Perak telah berjaya dinobatkan johan keseluruhan Sukaim 2010”, katanya.

Majlis perasmian telah disempurnakan oleh Pengerusi Lembaga AIM, Datuk Amihamzah Ahmad yang turut dihadiri kepimpinan pengurusan AIM.

Menurutnya, objektif Sukaim diadakan untuk memupuk silaturahim dalam kalangan kakitangan AIM.

“Sikap kesukanan yang tinggi serta semangat berpasukan yang ditunjukkan setiap atlet menjadi kunci utama kejayaan Sukaim 2010.

“Wilayah Kedah bakal menjadi tuan rumah pada tahun hadapan dan kita akan terus berusaha memberikan kelainan dalam penganjuran sukan seumpama ini, katanya.
laporan Sinar Harian

No comments:

Post a Comment